Naadloze globale IoT-connectiviteit voor laadstations

26.02.2024

Het SIM Management Platform van Orange Belgium levert de drie basiselementen voor de mobiele connectiviteit die nodig is om uw grootschalige laadnetwerk snel en probleemloos gebruiksklaar te maken.

Wie ooit al elektrisch gereden heeft, kon vast de uitzonderlijk snelle en soepele acceleratie wel smaken. Het groeiende aantal elektrische voertuigen in het straatbeeld doet ons vermoeden dat het met de groene transitie net zo hard gaat.

Een dergelijke evolutie kan evenwel niet zonder een wijdverspreide en goed functionerende laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen. Er is nood aan een groot aantal laadstations, die door hun evenwichtige verspreiding maximaal beschikbaar zijn. Als hierbij bovendien ingezet wordt op een eenvoudig en efficiënt gebruik en beheer, ligt hierin een grote commerciële kans voor uitbaters van elektrische laadstations in.

 

IoT-connectiviteit optimaliseert uitrol en exploitatie

Door laadstations via mobiele IoT met mekaar te verbinden, zijn de uitbaters beter in staat om de exploitatie, de administratie en het onderhoud efficiënt te regelen. Dit helpt klanten vlotter terug op weg en bevordert hun totale gebruikerservaring. Mobiel IoT zorgt daarnaast voor een betrouwbare connectie en biedt de nodige beveiliging om vertrouwelijke gebruikers- en betalingsgegevens te beschermen, ongeacht de locatie.

Orange Belgium speelt hierbij de cruciale rol van connectiviteitsprovider. Onze oplossing om een IoT-netwerk met meer dan 10.000 laadstations toch efficiënt te beheren? Ons SIM Management Platform. Dat verbindt producten en middelen, ongeacht waar die zich bevinden. Zo kan u via een enkel platform uw wereldwijde IoT-objecten inzetten, aansturen en opschalen.

 

Drie vereisten voor een goed functionerend IoT-netwerk

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van het SIM Management Platform?

 

  1. Platform IoT-accelerator
    Via een centraal platform houdt u overzicht over uw geconnecteerde IoT-bedrijfsmiddelen wereldwijd. Hierbinnen valt het beheer van het simabonnement gedurende de volledige levenscyclus ervan, onderhoudsbeheer (één tot een miljoen simkaarten) en bedrijfsinzichtenanalyse.
     
  2. Vast business support team met internationale expertise
    Een centraal team volgt uw activiteiten op de voet en biedt u de klok rond ondersteuning. Administratief en technisch deskundigen zitten onder één dak en eventuele problemen van klanten worden onmiddellijk behandeld door een machine-to-machinespecialist.
     
  3. Wereldwijde dekking en roamingovereenkomsten
    Hiervoor kan u rekenen op overeenkomsten met lokale operatoren via het Orange Group Roaming Partner-netwerk.

 

Meer weten over ons SIM Management Platform en hoe het u van wereldwijde mobiele IoT-connectiviteit kan voorzien? Contacteer onze IoT-expert.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht