Een perfect inzicht in uw netwerkverkeer

22.05.2019

Orange innoveert continu met o.a. Network Performance Management (NPM) waarmee u alle gegevensstromen in uw netwerk kan analyseren.

Bij Orange staat innovatie altijd hoog op de agenda. Als onderdeel van de Orange Groep met wereldwijd meer dan 5000 medewerkers in onderzoek en ontwikkeling, zorgen we ervoor dat u over de meest geavanceerde technologieën beschikt.

Zo kan u ook bij het privébedrijfsnetwerk IP VPN genieten van enkele innovatieve toepassingen: Network Performance Management (NPM) waarmee u alle gegevensstromen in uw netwerk kan analyseren en Fixed Mobile Unification (FMU) om uw mobiele telefoons met uw IPBX-telefooncentrale te integreren.

 

Het probleem: weinig inzicht in netwerkverkeer

Wellicht presteren sommige van uw netwerktoepassingen ondermaats, wat heel frustrerend is. Uit een studie van de universiteit van Maryland blijkt dat gebruikers gemiddeld zo'n 42 % van hun tijd aan de computer geconfronteerd worden met frustrerende ervaringen.

Maar nog teleurstellender is het als u er maar niet in slaagt om de oorzaak van de prestatieproblemen vast te stellen omdat u geen goed zicht hebt op de gegevensstromen. Hoeveel bandbreedte is er beschikbaar in uw IP VPN en hoeveel gebruikt elke toepassing? En ligt de oorzaak van de prestatieproblemen bij de toepassing, bij de server, of in het netwerk?

 

De oplossing: Network Performance Management

Met Network Performance Management biedt Orange u een dienst waarmee u alle gegevensstromen in uw IP VPN-netwerk kan analyseren. Zo bent u in staat om mogelijke bottlenecks te ontdekken, en dat voor elke individuele toepassing en over al uw vestigingen heen.

Orange maakt voor het Network Performance Management gebruik van TruView, één van de marktleiders in dit domein. Deze oplossing is volledig in het Orange-netwerk geïntegreerd. Zo hoeft u niet in hardware of software te investeren: u betaalt een maandelijks bedrag voor deze managed service waarmee u alle gegevensstromen in alle vestigingen van uw IP VPN-netwerk kan analyseren. Network Performance is een flexibele oplossing die met uw netwerk mee groeit. Er is een on-site training inbegrepen zodat u leert hoe u TruView gebruikt en hoe u de rapporten interpreteert.

 

Het probleem: gemiste oproepen en werk-privébalans

Zijn uw medewerkers altijd bereikbaar op een vast toestel? Of alleen mobiel als ze onderweg zijn? Moeten klanten het vaste telefoonnummer bellen of het gsm-nummer? Gokken ze verkeerd, dan moeten ze opnieuw op het andere nummer proberen. Hierdoor verliest uw klant tijd, maar moet ook uw medewerker achteraf tijd maken om opvolging te geven aan de gemiste oproepen.

Daarnaast vinden uw medewerkers het vaak moeilijk om hun werk en privé van elkaar los te koppelen. Geven ze hun gsm-nummer aan klanten, dan worden ze waarschijnlijk ook thuis gestoord. Verlaat een medewerker uw bedrijf, dan moet zijn of haar opvolger aan alle klanten het nieuwe gsm-nummer bezorgen.

 

De oplossing: Fixed Mobile Unification

Met Fixed Mobile Unification integreert Orange uw mobiele telefoons met uw IPBX-telefooncentrale in uw IP VPN-netwerk. Hiermee stelt u in of inkomende oproepen op het vaste telefoonnummer naar het mobiele of het vaste toestel van de medewerker doorgeschakeld worden, of allebei. Daardoor hoeven klanten nog maar één telefoonnummer te bellen en missen uw medewerkers nooit meer onnodig oproepen. Bij uitgaande oproepen vanaf het mobiele toestel van de medewerker wordt ook het vaste telefoonnummer getoond.

U kan dit zelfs koppelen met een agenda. Oproepen buiten de werkuren worden niet meer automatisch naar de mobiele telefoon van de medewerker doorgeschakeld. Bij afwezigheid of ziekte kunnen oproepen naar een collega doorgeschakeld worden. Als één van uw medewerkers het bedrijf verlaat, dan koppelt u het mobiele toestel van de opvolger aan het vaste nummer, waardoor uw klanten niet in de kou blijven staan. 

 

Meer weten over hoe Orange uw medewerkers vlot laat communiceren, samenwerken en data delen? Ontdek onze oplossingen hier.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht