ACEG kiest voor flexibele telefonie in de cloud

19.06.2020

Met zijn jarenlange ervaring is ACEG een gerespecteerd, en door de overheid erkend keuringsbedrijf. ACEG maakt het verschil met een uitmuntende en efficiënte service. Een telefooncentrale in de cloud speelt hierin een belangrijke rol: “Een ideale formule als je als organisatie op diverse locaties werkt en optimaal bereikbaar wil zijn.”

De doelstelling van ACEG? Hun klanten ontzorgen, op elke mogelijke manier. “We streven naar een snelle, efficiënte en kwaliteitsvolle service”, aldus Dieter Goderis, general manager bij ACEG. Een klantentevredenheid van 95 procent is dan ook de norm voor dit bedrijf. Om dit te bereiken, maakt ACEG gebruik van het Keuringsplatform. Via dit platform kunnen klanten aanvragen en attesten eenvoudig opvolgen en beheren.

 

Optimale bereikbaarheid

“Onze bereikbaarheid speelt een grote rol voor de tevredenheid van onze klanten”, vertelt Dieter Goderis. “Al van bij de opstart van ons bedrijf wilden we zoveel mogelijk op verschillende locaties kunnen werken. Onze software, systemen, bestanden… alles zit in de cloud. Het enige wat we nodig hebben om te kunnen werken, is een laptop en een stabiele internetverbinding.”

 

“Een telefooncentrale in de cloud is ideaal als je op diverse locaties werkt en toch bereikbaar wil zijn. Zo werken wij namelijk: anytime, anywhere!”

 

Ook op het vlak van telefonie en communicatie wil ACEG flexibiliteit. Toen ze onlangs op zoek waren naar een nieuwe telefonie-oplossing, was de keuze dan ook snel gemaakt. Met de virtuele telefooncentrale kunnen ACEG-medewerkers op een heel eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier telefoneren via een applicatie op hun smartphone en hun laptop. “Onze administratieve medewerkers van het Contact Center zijn dankzij deze oplossing optimaal bereikbaar voor onze klanten. Ze kunnen zich eenvoudig aanmelden en alle oproepen beantwoorden, waar ze op dat moment ook werken.”

Goderis zelf gebruikt de virtuele telefooncentrale vooral via de mobiele applicatie. “Ik kan via het algemene nummer klanten bereiken en hen onmiddellijk doorschakelen naar de juiste medewerker binnen onze organisatie, waar ik ook ben. Zo hoeven klanten nooit lang te wachten en worden ze niet met de verkeerde persoon doorverbonden. Het contact met onze klanten verloopt steeds zonder zorgen.”

De virtuele telefonie-oplossing sluit perfect aan bij ACEG’s visie om volledig locatieonafhankelijk te werken. “Onze mensen zijn altijd bereikbaar. Met deze telefooncentrale maakt het niet uit waar onze medewerkers aan de slag zijn: op kantoor of thuis. We zijn erin geslaagd een prima evenwicht te creëren tussen thuiswerk en werken op kantoor”, aldus Goderis. 

 

Schaalbaar

De functionaliteiten van een virtuele telefooncentrale moeten zeker niet onderdoen voor die van een klassieke installatie, wat in tijden waarin telewerken het nieuwe normaal werd, erg handig bleek. “Medewerkers zijn vlot bereikbaar voor externen, altijd op hetzelfde nummer. Maar ook intern wordt de virtuele telefonie vaak gebruikt: onze medewerkers overleggen nu via de chat.”  

De telefooncentrale zelf bezorgt Dieter Goderis overigens geen gedoe. Die staat extern gehuisvest: geen zorgen om technische updates of onderhoud dus. “Een belangrijk bijkomend voordeel is de schaalbaarheid van het systeem. Onze telefonie-oplossing evolueert zonder enig probleem mee met onze onderneming.”

 

 

Ontdek alles over onze ICT-oplossingen op onze website.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.